USLOVI POSLOVANJA
Uslovi poslovanja
Dobrodošli u KREMEN DISTILLERY!
Ovo su uslovi poslovanja koji se primenjuju na svaku kupovinu u e-prodavnici.
Pre poručivanja naših proizvoda potrebno je da se upoznate sa ovim odredbama, jer one sadrže značajne informacije o Vašim pravima i obavezama. Porudžbinom, odnosno kupovinom u našoj e-prodavnici, potvrđujete da ste se upoznali sa Uslovima poslovanja i da ih u svemu prihvatate.
Porudžbinom, odnosno kupovinom u našoj e-prodavnici zaključujete Ugovor o kupoprodaji u elektronskom obliku sa KREMEN DISTILLERY D.O.O. BREZNA, na koji će se primenjivati odredbe Zakona o elektronskoj trgovini.
Kada kažemo “Prodavac”, “Mi” ili “Kremen Distillery” mislimo na društvo KREMEN DISTILLERY D.O.O. BREZNA sa sedištem u ul. BREZNA 78A, 32307, Brezna, matični broj: 21657344, PIB: 112356916, delatnost i šifra delatnosti: 1101 - Destilacija, prečišćavanje i mešanje pića, tekući račun: 325-9500500626844-09, E-mail: eshop@iskrarakija.rs, web adresa: www.iskrarakija.rs
Kada kažemo “Uslovi poslovanja”, “Uslovi” ili “UP” mislimo na uslove poslovanja koji važe za kupovinu u našoj e-prodavnici.
Kada kažemo “Kupac” ili “Vi” mislimo na bilo koje fizičko ili pravno lice koje je poručilo proizvod(e) Prodavca putem e-prodavnice ili koje je zainteresovano da poruči proizvode Prodavca.
Kada kažemo “Korisnik sajta” mislimo na svako lice koje pristupi i koristi Sajt.
Kada kažemo “Gost” mislimo na Kupca koji obavlja porudžbinu bez registracije naloga na Sajtu.
Kada kažemo “Registrovani korisnik” mislimo na Korisnika Sajta koji je registrovao svoj nalog na Sajtu.
Kada kažemo “Potrošač” mislimo na fizičko lice koje na tržištu pribavlja robu ili usluge u svrhe koje nisu namenjene njegovoj poslovnoj ili drugoj komercijalnoj delatnosti i na koga se primenjuju propisi o zaštiti potrošača.
Kada kažemo “Kupoprodajni ugovor” ili “ugovor” mislimo na ugovor o kupoprodaji bilo kog proizvoda i/ili usluge Prodavca, koji uključuje odredbe UP, kao i eventualne posebne uslove ukoliko su ugovoreni između Ugovornih strana.
Kada kažemo Sajt, mislimo na sajt iskrarakija.rs.
Kada kažemo “Pravilnik o zaštiti podataka o ličnosti” ili “Pravilnik” mislimo na poseban akt u kome dajemo informacije kako obrađujemo Vaše podatke u vezi sa korišćenjem Sajta i u vezi sa kupovinom putem e-prodavnice. Pravilnik je dostupan na ovom linku.
Kada kažemo “Garancija” mislimo na svaku izjavu kojom njen davalac daje obećanje u vezi sa robom, i koja je pravno obavezujuća pod uslovima datim u izjavi, kao i oglašavanju u vezi sa tom robom. Odredbe o Garanciji, koje čine sastavni deo Uslova poslovanja, možete videti ovde.
Kada kažemo “Ugovorne strane” mislimo na Kupca i Prodavca zajedno.
Uslovi važe u okviru celokupnog poslovanja, odnosno za našu ponudu, potvrdu porudžbina, isporuku i račune, kao i za sve druge isprave vezane za prodaju proizvoda.
Isporuka se vrši isključivo na teritoriji Republike Srbije. Ne postoji ograničenje u pogledu količine ili vrednosti.
Ovaj Sajt i e-prodavnica nisu namenjeni licima koja su mlađa od 18 godina.
U slučaju da je Kupac pravno lice, osoba koja unosi podatke i poručuje proizvode time potvrđuje i garantuje da poseduje ovlašćenje da zaključi Ugovor o kuporpodaji u ime i za račun tog pravnog lica.
Posebni uslovi (koji odstupaju od Uslova), posebno uslovi postavljeni od strane Kupca, biće obavezujući jedino ukoliko su posebno ugovoreni i pisanim putem potvrđeni s naše strane.
Odredbe Uslova poslovanja iz kojih proističe da se primenjuju na Potrošače, ne mogu se primeniti na Kupce koji su pravna lica.
Poručivanje u online prodavnici se vrši isključivo putem Sajta. Potrošači ne mogu izvršiti porudžbinu telefonom, iako je stručna podrška našeg tima dostupna za savet i pomoć pri odabiru proizvoda.
Kupac poručivanje može izvršiti ili u svojstvu Gosta ili u svojstvu Registrovanog korisnika, o čemu Kupac sam odlučuje. U slučaju da se Kupac već prethodno registrovao, može da se prijavi i kupovinu izvrši preko svog naloga.
Ukoliko Vam proizvod odgovara i želite da ga kupite, to možete učiniti tako što ćete kliknuti na dugme "Dodaj u korpu". Pre potvrđivanja porudžbine, korpu možete dopuniti, isprazniti ili ažurirati.
Nakon što selektujete sve proizvode koje želite da kupite, potrebno je da unesete podatke za porudžbinu u skladu sa formularom. Porudžbina je završena potvrđivanjem na dugme “Završi porudžbinu”.
Potvrđivanjem porudžbine na Sajtu kao Kupac potvrđujete sledeće:
- a) da su Vam poznate odredbe UP ili da su Vam morale biti poznate, jer smo Vam pružili stvarnu mogućnost da se upoznate sa njihovom sadržinom,
- b) da smo, pre potvrđivanja porudžbine, na jasan i razumljiv način ispunili obavezu obaveštavanja Kupca,
- c) da ste, kao Kupac, saglasni sa UP.
U pogledu obaveze obaveštavanja, potvrđujete da smo Vas obavestili naročito o sledećem:
- osnovnim obeležjima robe;
- našem poslovnom imenu, matičnom broju, adresi sedišta i broju telefona;
- prodajnoj ceni ili načinu na koji će se prodajna cena obračunati, kao i o svim eventualnim dodatnim troškovima, kao što su troškovi isporuke koji padaju na teret Kupca;
- načinu plaćanja, načinu i roku isporuke, načinu izvršenja drugih ugovornih obaveza, kao i načinu na koji se postupa po reklamacijama kupca;
- postojanju zakonske odgovornosti zbog nesaobraznosti robe;
- načinu izjavljivanja reklamacije, a naročito o mestu prijema i načinu postupanja prodavca po njima, kao i uslovima koji se odnose na ostvarivanje prava kupca po osnovu saobraznosti;
- uslovima za raskid ugovora.
Nakon što ste izvršili poručivanje, dobićete automatski email kojim se potvrđuje porudžbina. Služba internet prodaje Prodavca će nastojati da u najkraćem roku proveri da li smo u mogućnosti da vam obezbedimo poručeni proizvod. Obrada porudžbine, tokom koje utvrđujemo da li je proizvod raspoloživ na stanju, može trajati najviše 3 radna dana. Ukoliko proizvod nije na stanju, bez odlaganja Vas obaveštavamo o tome, u kom slučaju će se smatrati da je Vaša porudžbina otkazana.
Ukoliko smo u mogućnosti da isporučimo samo deo Vaše porudžbine, Služba internet prodaje će Vas kontaktirati kako bi Vas obavestila o tome. Ukoliko se saglasite, izvršiće se isporuka samo onog dela porudžbine koji je raspoloživ.
Za sva dodatna pitanja vezano za vašu porudžbinu možete nam se obratiti putem email adrese eshop@iskrarakija.rs.
Pored slike svakog proizvoda naznačena je cena. Cene uključuju PDV, osim gde je izričito navedeno da je cena bez PDV-a.
Sva plaćanja biće izvršena u lokalnoj valuti Republike Srbije – dinar (RSD). Za informativni prikaz cena u drugim valutama koristi se srednji kurs Narodne Banke Srbije. Iznos za koji će biti zadužena Vaša platna kartica biće izražen u Vašoj lokalnoj valuti kroz konverziju u istu po kursu koji koriste kartičarske organizacije, a koji nama u trenutku transakcije ne može biti poznat. Kao rezultat ove konverzije postoji mogućnost neznatne razlike od originalne cene navedene na našem sajtu. Hvala Vam na razumevanju.
Istaknute cene u e-prodavnici važe isključivo za kupovinu putem interneta.
Istaknute cene ne uključuju troškove isporuke. Troškove isporuke možete videti u odeljku Isporuka.
Plaćanje u iskrarakija.rs e-prodavnici može da se izvrši gotovinom prilikom preuzimanja pošiljke od kurira ili karticom.
U slučaju plaćanja gotovinom, prilikom preuzimanja paketa kurir će vam predati poručenu robu uz koju ćete dobiti račun.
Plaćanje platnim karticama za online kupovinu se vrši u celokupnom iznosu.
Svoju narudžbinu možete platiti koristeći Visa, Visa Electron, MasterCard, Dina ili Maestro platnom karticom. Kartica mora biti odobrena od strane banke izdavaoca za online (Internet) plaćanje.
Prilikom unošenja podataka o platnoj kartici, poverljive informacija se prenose putem javne mreže u zaštićenoj (kriptovanoj) formi upotrebom SSL protokola i PKI sistema, kao trenutno najsavremenije kriptografske tehnologije.
Sigurnost podataka prilikom kupovine, garantuje procesor platnih kartica, OTP Banka, pa se tako kompletni proces naplate obavlja na stranicama banke. Nijednog trenutka podaci o platnoj kartici nisu dostupni sistemu naše internet prodavnice.
Prilikom online naručivanja, odabirom načina plaćanja platnim karticama bićete preusmereni na stranicu OTP Banke koja je zaštićena i sigurna za ovakav način plaćanja.
Unos i provera podataka isključivo se obavljaju između korisnika kartice i OTP Banke, a mi kao Internet trgovac nemamo uvid u podatke koji se razmenjuju.
Isporuku proizvoda poručenih na Sajtu vrši kurirska služba Ananas Express. Dostava se vrši do naznačene adrese Kupca.
Cena isporuke za Potrošače je 400,00 dinara sa PDV-om za kupovinu u iznosu do 14.000,00 dinara sa PDV-om, a za kupovinu preko 14.000,00 dinara sa PDV-om je besplatna.
Rok isporuke za robu kupljenu u internet prodavnici je 2 do 5 radnih dana, s tim da svakako ne može biti duži od 30 dana.
Roba se isporučuje Kupcu lično ili osobi koju je Kupac naveo kao primaoca pošiljke. Kupac, pre potvrđivanja porudžbine, unosi podatke o adresi za dostavu. Dostava se vrši u periodu od 8h do 17h radnim danima.
U času predaje robe Kupcu, rizik slučajne propasti, oštećenja ili uništenja stvari prelazi na Kupca.
Ukoliko Vas dostavljač ne pronađe na dostavnoj adresi, dostavna služba Vas kontaktira i dogovara novi termin dostave.
Ukoliko nakon toga dostavljanje naručene robe bude i dalje onemogućeno krivicom Kupca, odnosno osobe koja je naznačena prilikom unošenja informacija o dostavi, Kupac će biti dužan da snosi i troškove povraćaja robe. U tom slučaju, Ugovor o kuporpodaji se smatra raskinutim.
Obaveza Prodavca da isporuči poručeni proizvod se gasi ako je, zbog naloga državnih organa, smetnji u prometu ili pogonu, štrajka, isključenja, manjka sirovina i svih slučajeva više sile izvršenje neprimereno otežano ili nemoguće, a Prodavac je za navedene događaje saznao tek nakon što je potvrdio porudžbinu. U tom slučaju Prodavac će o tome odmah obavestiti Kupca.
Prilikom preuzimanja isporuke, Kupac je dužan da, u prisustvu kurira ili poštara (dalje: službenik), vizuelno proveri paket, kako bi utvrdio da li postoje vidna oštećenja.
Kupac je dužan da zahteva otvaranje paketa u prisustvu službenika. Ako se tom prilikom ustanovi da su artikli oštećeni, službenik pravi zapisnik o reklamaciji.
Kupac je obavezan prilikom preuzimanja robe da potpiše otpremnicu (odnosno račun-otpremnicu), koju dostavna služba uzima kao potvrdu o preuzimanja. Rok za prijavu reklamacije na oštećenje u transportu je 24h od trenutka preuzimanja robe.
U slučaju da nakon isporuke utvrdite da Vam artikal ne odgovara, a ukoliko se smatrate Potrošačem u smislu odeljka 1 Uslova, imate pravo na odustanak.
Ukoliko želite da izvršite zamenu poručenog proizvoda za neki drugi, molimo Vas da nas kontaktirate na eshop@iskrarakija.rs.
Neophodno je da dokumentaciju koja će Vam zbog zamene stići na e-mail adresu: odštampate, čitko popunite i spakujete zajedno sa pošiljkom koju vraćate.
Prilikom slanja proizvoda koji želite da zamenite, neophodno je da predate adekvatno upakovan artikal, jer sva odgovornost za oštećenja prilikom transporta ide na račun pošiljaoca.
Čim artikal stigne na naš lager, vrši se provera artikla da li je poslat u adekvatnom stanju i automatski se šalje zamenski artikal sa novom račun-otpremnicom.
Poručeni artikal nije moguće menjati ukoliko je u neispravnom, konzumiranom ili korišćenom stanju, odnosno ukoliko nije u originalnom neoštećenom pakovanju.
Zamena je moguća samo u roku od 14 dana od trenutka prijema proizvoda.
Dužni ste da proizvod vratite na našu adresu o sopstvenom trošku, osim u slučaju da smo Vam isporučili pogrešnu robu ili roba ima nedostatak.
Imajući u vidu da se kupovina putem iskrarakija.rs e-prodavnice smatra kupovinom na daljinu, ovaj odeljak UP se odnosi na Kupce koji predstavljaju Potrošače.
Ukoliko spadate u pojam Potrošača, imate pravo da u roku od 14 dana od dana isporuke, odustanete od ugovora bez navođenja razloga. U navedenom roku je potrebno da pošaljete izjavu o odustanku.
Ukoliko ste jednom porudžbenicom naručili više vrsta roba koje se isporučuju zasebno, rok od 14 dana počinje da teče kada Vam poslednja vrsta naručene robe bude isporučena. Kada se isporuka robe sastoji iz više pošiljki i delova, rok od 14 dana počinje da teče kada Vam je poslednja pošiljka ili deo isporučen.
Ovo pravo ostvarujete tako što popunite obrazac za odustanak u štampanom obliku koji dobijate uz isporuku ili date izjavu o odustanku na drugi način pismenim putem (uključujući i email).
Izjava o odustanku od ugovora proizvodi pravno dejstvo od dana kada ste je poslali firmi Kremen Distillery doo. Ako ste izjavu o odustanku poslali elektronskim putem, bez odlaganja ćemo Vas obavestiti u pisanoj formi ili na drugom trajnom nosaču zapisao o prijemu Vaše izjave.
U slučaju da odustanete od ugovora, dužni ste da nam vratite robu, bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada ste poslali obrazac za odustanak, uz snošenje direktnih troškova vraćanja robe. Prilikom vraćanja robe, ona mora biti u ispravnom i nekorišćenom stanju u originalnom i neoštećenom pakovanju. Uz robu ste u obavezi da dostavite račun (odnosno račun-otpremnicu).
U slučaju odustanka od ugovora, Potrošač ima pravo na povraćaj novca ili na zamenu za drugi proizvod, ukoliko su roba i ambalaža neoštećeni i ukoliko dostavi račun (odnosno račun-otpremnicu). Iznos plaćene robe biće vraćen Potrošaču nakon što roba bude vraćena na našu adresu odakle je Potrošaču i poslata. Iskrarakija.rs će bez odlaganja izvršiti povraćaj uplata koje je primio od Potrošača, uključujući i troškove isporuke, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak. Iskrarakija.rs može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok nam ne dostavite dokaz da ste nam poslali robu.
Potrošač je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe. U takvim slučajevima, iskrarakija.rs ima pravo da vrati umanjenu cenu.
Potrošač nema pravo da odustane od ugovora u sledećim slučajevima:
- pružanje usluga, nakon što je usluga u potpunosti izvršena ako je pružanje usluge počelo nakon izričite prethodne saglasnosti Potrošača i uz njegovu potvrdu da zna da gubi pravo na odustanak od ugovora kada trgovac u potpunosti izvrši ugovor;
- isporuke robe proizvedene prema posebnim zahtevima potrošača ili jasno personalizovane;
- isporuke robe koja je podložna pogoršanju kvaliteta ili ima kratak rok trajanja;
- isporuke zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke;
- isporuke robe koja se, nakon isporuke, zbog svoje prirode neodvojivo meša sa drugom robom;
- U slučaju plaćanja platnom karticom, povraćaj sredstava se vrši isključivo na istu karticu kojom je izvršeno plaćanje.
Iskrarakija.rs obrađuje podatke o ličnosti Kupaca u skladu sa propisima Republike Srbije. Za više informacija vidite Pravilnik o zaštiti podataka o ličnosti.
Pojedine podatke o ličnosti Korisnika sajta možemo prikupiti i upotrebom kolačića. Za više infromacija o tome vidite Politiku kolačića.
Sve sporove koji proisteknu iz ugovora ili vanugovornog odnosa potrošača i trgovca (u daljem tekstu: Potrošački spor) moguće je rešiti vansudskim rešavanjem potrošačkih sporova pred telom za rešavanje vansudskih potrošačkih sporova kliknite ovde.
Postupak pred telom može da pokrene potrošač samo ako je prethodno izjavio reklamaciju ili prigovor trgovcu.
Postupak vansudskog rešavanja potrošačkih sporova se pokreće predlogom potrošača koji je potrošač dužan da dostavi Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija (u daljem tekstu: Ministarstvo), neposredno, preko pošte ili elektronskim putem. Nakon prijema predloga, Ministarstvo ga prosleđuje telu koje je po mestu obavljanja vansudskog rešavanja potrošačkog spora najbliže mestu prebivališta potrošača ili telu za koje Ministarstvo proceni da će postupak vansudskog rešavanja spora rešiti na najefikasniji i najcelishodniji način, imajući u vidu predlog potrošača. Postupak se smatra pokretunim kada telo primi uredan predlog potrošača, a ne postoje uslovi za odbacivanje predloga iz čl. 160. Zakona.
Trgovac je obavezan da učestvuje u postupku vansudskog rešavanja potrošačkih sporova pred telom.
Vansudsko rešavanje potrošačkog spora može da traje najduže 90 (slovima: devedeset) dana od dana podnošenja predloga. Izuzetno, u opravdanim slučajevima kada je predmet spora složen, rok od 90 (slovima: devedeset) dana može se produžiti za najviše još 90 (slovima: devedeset) dana, o čemu telo bez odlaganja obaveštava potrošača i trgovca.
Postupak vansudskog rešavanja sporova okončava se:
- Preporukom o načinu rešavanja potrošakog spora,
- zaključenjem sporazuma o rešavanju spora ili
- odlukom tela da se postupak obustavlja, jer dalje vođenje postupka nije celishodno (npr. složenost postupka).
Svaka stranka u postupku vansudskog rešavanja potrošakog spora plaća svoje troškove. Rad tela za vansudsko rešavanje potrošačkog spora je besplatan za stranke u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora.
Pokretanje i vođenje postupka vansudskog rešavanja potrošačkog spora, ne isključuje i ne utiče na ostvarivanje prava na sudsku zaštitu, u skladu sa Zakonom. Učešće potrošača u vansudskog rešavanju spora ne utiče na pravo potrošača da zahteva naknadu štete u sudskom postupku.
Za naše proizvode Iskra rakije, Kremen Distillery izdaje garanciju kvaliteta. Ova garancija se odnosi na ispravnost i deklarisana svojstva proizvoda u određenom periodu, u skladu sa važećim propisima o kvalitetu alkoholnih pića.
Garancija je svaka izjava kojom njen davalac daje obećanje u vezi sa robom, i koja je pravno obavezujuća pod uslovima datim u izjavi, kao i oglašavanju u vezi sa tom robom.
Kod robe koja je snabdevena garancijama važe garantni rokovi koji su naznačeni u samim garancijama – garantnim listovima, pri čemu garancije ne isključuju niti utiču na prava kupca u vezi sa saobraznošću robe sa kupoprodajnim ugovorom.
Ako je Kremen Distillery Kupcu dao garanciju za ispravnost robe u toku određenog vremena, Kupac može, u slučaju da roba nije ispravna, zatražiti zamenu neispravnog proizvoda. Kupac je ovlašćen, samo sa garantnim listom koji je dobio pri kupovini i sa originalnim računom, da istakne svoja prava na osnovu garancije. Zamena mora biti izvršena u razumnom roku, a u protivnom Kupac ima pravo na raskid ugovora ili sniženje cene. Kremen Distillery će nastojati da izvrši zamenu u najkraćem mogućem roku.
Garancija važi u sledećim slučajevima:
- Ako je uz reklamirani proizvod u garantnom roku priložen originalni račun o kupovini i garantni list.
- Ako su nedostaci na proizvodu nastali u garantnom roku posledica greške u materijalu od koga je proizvod izrađen i/ili kao posledica greške u postupku proizvodnje.
- Ako je proizvod reklamiran u garantnom roku koji počinje da teče od datuma kupovine reklamiranog proizvoda odnosno datuma navedenog na računu.
Garancijom nisu pokriveni nedostaci na proizvodu koji su nastali u sledećim slučajevima:
- Ako proizvod nije korišćen i održavan u skladu sa uputstvom za rukovanje i čuvanje (važi za proizvode uz koje se dostavlja uputstvo).
- Upotrebom proizvoda u svrhe za koje proizvod nije namenjen.
- Usled nepravilne upotrebe proizvoda.
- Usled upotrebe prekomerne sile.
- Usled prirodnog habanja proizvoda nastalog kod dugotrajne pravilne upotrebe (konzumacije).
- Kod bilo kakvih prepravki proizvoda ili neovlašćenih intervencija na ambalaži ili sadržaju proizvoda.